lördag 12 september 2009

Interlude - en stilla bön om förlåtelse (och datanördexpertis)


Först och främst har jag gjort en stor miss. Imdb använder inte alls fem siffror "men har börjat lite grann på sex", vad fan fick jag det ifrån? Imdb är klara med sex siffror och har börjat på sju. Urvalet från igår representerar med andra ord inte ens en tiondel av all världens samlade filmproduktion. Vilket säkert kan förklara varför jag fick upp så många stumfilmer. Nåja, nu är det för sent att ändra dragningen nu men till nästa omgång skall jag köra med 1-999999 (det var tur att jag valde 20 nummer i urvalet, för filmerna verkar bli konstigare och konstigare ju längre upp i nummerstegen man kommer). Jag kan bara hoppas att Gud såg att mitt hjärta var gott och ger mig sin förlåtelse.

Sen har jag en stilla undran till alla datornördar där ute: enkom för imdb-projektet håller jag på att installera eMule igen. För att använda geeklingo är jag verkligen en n00b på sånt här. Senast jag körde det vill jag minnas att John kom hem till en och hjälpte mig att ställa in alla inställningar och portar och skit och sen var det bara för mig att tuta och köra (jag har noll intresse av den tekniska sidan, jag vill bara att allt ska funka). Efter en hel del slitande i håret, mecklande med portar och avstängande av brandväggar har jag nu fått eMule att hoppa upp i connected-status. Men den enda servern jag får upp i listan är fucking eMule DonkeyServer No 2! Nåt måste ha gått fel! Hur gör jag för att få upp the good shit a.k.a Razorback 2.0!?

Såja, då var det avklarat och nu ska vi som jägaren följer sitt byte ta en lite närmare titt på filmerna som slumpen (Ödet? Fru Fortuna? Gud? Satan? Slumpgeneratorn?) bad mig att leta upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar